Załóż bloga   Zaloguj się



klientnaszpan

Programy lojalnościowe zatrzymują klientów

klientnaszpan | 31 Lipiec, 2017 11:21

Programy lojalnościowe zatrzymują klientów

Przez bardzo długi czas wszelkiego rodzaju konkursy dla klientów i programy lojalnościowe uznawane były za element promocji porównywalny ze znanymi wszystkim reklamami telewizyjnymi, czyli narzędzia przeznaczone tylko dla największych podmiotów. W dobie informatyzacji zmienia się to w sposób drastyczny, wręcz rewolucyjny. Dzisiaj nawet małe sklepy mają swoje programy lojalnościowe.

Konkurs dla klientów

W wielu branżach, zwłaszcza takich z wysokimi marżami, ogromne znaczenie zaczyna posiadać konkurs dla klientów. Tego typu narzędzia promocyjne są najczęściej szansą na zdobycie określonych produktów firmy za darmo lub przynajmniej na uzyskanie wielkich rabatów. Trzeba zaznaczyć, że nie są to bardzo skuteczne formy promocji, ale są one formami bardzo efektywnymi kosztowo. Wbrew pozorom, koszt zorganizowania konkursu i przygotowania nagród jest bardzo niski, przy odpowiednim zorganizowaniu tego wydarzenia możliwe jest niemalże wyeliminowanie kosztu krańcowego uczestnictwa w nim. Innymi słowy, pojawia się jeden niewielki koszt, a każdy kolejny uczestnik konkursu to darmowy zysk dla firmy.

Wielozadaniowy program lojalnościowy

Programy lojalnościowe przyciągają klientów do firmy, ale coraz częściej ich podstawowa funkcja staje się inna. Okazuje się bowiem, że programy lojalnościowe są wręcz fenomenalnym sposobem na zdobywanie informacji o klientach. Badania rynkowe, zwłaszcza w handlu detalicznym, są zazwyczaj trudne i kosztowne, a do tego ich efekty bywają bardzo różne. W przypadku programu lojalnościowego możliwe jest zdobycie dokładnych danych o kliencie, a potem śledzenie wszystkich jego decyzji zakupowych. Jest to nieocenione źródło informacji do tego stopnia, że wiele podmiotów w minionych latach zdecydowanie za bardzo ingerowało w prywatność swoich klientów zbierając dane, których mieć nie powinny. Praktyki te zostały już w większości ukrócone, ale ich rozwinięcie się tylko pokazuje, jak wielkie znaczenie w kwestii analiz rynkowych może być przypisywane programom lojalnościowym.

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb
RANKING STRON. Darmowa reklama w internecie. Darmowe statystyki